lyxig lunch + bilder.

jag lovade min käre mamma igår att jag skulle göra en matlåda till henne idag.. som hon kan ta med till jobbet i morgon..
hela förmiddagen idag har jag funderat på vad jag ska göra.. så kollade i kylen o frysen ett antal gånger.. haha.
men hittade kycklingfilé, potatis och squash..
sen kom jag på det perfekta! nått gott och rätt lyxigt !



hackade potatisen i bitar.                                    kokade potatisen lite.


skar squashen i skivor.                                      skar kycklingen i bitar.


sen åkte potatisen in i ugnen.                            stekte kycklingbitarna.


blandade ihop potatisen och squashen.            kycklingen.


och gjorde örtsås till det.



så här blev resultatet!
ugnstektpotatis, ugnstektsquash och kyckling och örtsås!

super gott kan jag lova er !
hoppas mamma tycker det med sen.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0